Powwownow kondigt vandaag overname van Yuuguu aan

Juli 2010, Yahoo! NEWS

Powwownow kondigde vandaag aan dat het bedrijf zich een meerderheidsaandeel heeft verworven in het bedrijf Yuuguu uit Liverpool, waarmee twee van de beste namen uit de communicatiesector in het VK zijn samengevoegd.

Yuuguu, dat in 2007 door ondernemer Anish Kapoor werd opgericht, is een toonaangevende en één van 's werelds snelst groeiende service providers van gratis webconferenties. Met deze overname heeft Powwownow, het snelst groeiende conference call-bedrijf van Europa, zijn positie geconsolideerd als aanbieder van voice- en webconferentie-oplossingen voor kleine, middelgrote en grote bedrijven in Europa en daarbuiten.

"Dit is een historische dag voor Powwownow, Yuuguu en de sector waarin we actief zijn met onze gratis audioconferenties,” zo vertelt Andy Pearce, hoofddirecteur van Powwownow. “We willen dat elk bedrijf kan profiteren van de gratis mogelijkheid om met ons samen te werken, ongeacht hun omvang. We hebben er alle vertrouwen in dat we, door met het team van Yuuguu samen te werken, ons productaanbod nog verder kunnen verbeteren en een product kunnen aanbieden dat met kop en schouders boven onze zeer prijzige concurrenten uitsteekt.”

"Vandaag is het begin van een spannend nieuw hoofdstuk," aldus Anish Kapoor van Yuuguu. "We willen met Powwownow samenwerken om de beste software te ontwikkelen voor samenwerking via het web. Vanaf vandaag kunnen onze klanten profiteren van de gratis conference calls van Powwownow, met functies zoals het gratis opnemen van gesprekken en nog veel meer andere gratis voordelen. Powwownow beschikt ook over een speciaal klantenserviceteam in het VK, dat nu ook onze klanten tot dienst zal staan.”

Powwownow heeft een niet nader genoemd bedrag betaald voor zijn aandeel van 70% in Yuuguu.

Over Powwownow
Powwownow werd in 2004 opgericht met een aanbod van voordelige conference call-faciliteiten onder het motto "géén reservering, géén rekening, géén gedoe". (Klanten hoeven geen conferentieruimte te reserveren en ontvangen nooit een rekening van Powwownow; ze betalen alleen de kosten van het bellen naar een 0844-nummer via hun gewone telefoonrekening). De omzet voor 2010 zal naar verwachting ongeveer 8 miljoen Engelse pond bedragen. Het bedrijf is actief in vijftien landen, waaronder de VS en de belangrijkste Europese markten. Powwownow heeft momenteel 41 mensen in dienst en is gevestigd in Richmond in Londen.

Over Yuuguu
Yuuguu, genoemd naar het Japanse woord voor fusie, werd in 2007 opgericht door ondernemers Anish Kapoor en Philip Hemsted, nadat ze problemen hadden ervaren met hun eigen remote samenwerking omdat ze elkaars computerscherm niet continu konden zien. Het bedrijf is gevestigd in Liverpool en ontving fondsgelden van o.a. de stichting Rising Stars en het Liverpool Seed Fund.