Conference CallWeb Conferencing
NLD
 
 
Conference Calls

Powwownow brengt droog onderwerp met humor

Oktober 2008, UTALK Marketing

article_image
Ga naar artikel
Powowownow is een klein bedrijf met een grote ambitie. Simpel gezegd: zij wilden van Powwownow het meest erkende teleconferentie merk maken, maar conference calling is nu niet bepaald het meest interessante en gemakkelijkst verkoopbare onderwerp.

Toch nam door de marketing strategie van Powwownow de traffic naar de site binnen twee maanden met 100% toe. Hoe is Powwownow erin geslaagd om met zo’n saai onderwerp als conference calling zo’n leuke en interactieve campagne te maken?

Powwownow biedt een conference call dienst tegen een sterk gereduceerd tarief – in feite is het gratis.

De voordelige conference call faciliteiten worden aangeboden onder het motto geen contract, geen reservering en geen bijkomende kosten (klanten hoeven een conference call niet van tevoren te boeken, ontvangen nooit een rekening van Powwownow en zien de kosten van een 0870 telefoongesprek op hun normale telefoonrekening). Gebruikers betalen uitsluitend het nationaal geldende telefoontarief (15 ct./min.)

Een één uur durende conference call met 6 deelnemers kost €37,80 minder met Powwwonow (Miura Conference: €43,20 / Powwownow: 9,00). Het is dus geen verassing dat de dienst vooral bij het MKB erg populair is.

Powwownow is opgericht in 2004, de omzet zal in 2008 naar verwachting £5 miljoen bedragen. Het bedrijf is actief in 12 landen waaronder de VS en de belangrijke Europese markten. Powwownow telt 25 medewerkers en is gevestigd in Richmond, Surrey.

Campagne doelstellingen:
• Vergroot de naamsbekendheid
• Breng een droog onderwerp met humor
•  Zorg voor een toename van de traffic op de site

De campagne: Powwownow's geïntegreerde marketing bureau more2 koos voor een mix van marketing tools: Brand-to-hand activiteiten, marktonderzoek en een radio campagne.

Het eerste element; Brand-to-hand, werd uitgevoerd op zeven grote forensenstations in Londen, waaronder Liverpool Street, Waterloo en Victoria. Hier werden 100.000 gratis Powwownow hands-free kits uitgedeeld, volledig waterdicht, zonder batterijen en Bluetooth-compatibel.

En hier werd het humoristisch: de 'kits' waren in feite brede elastieken banden die je om je hoofd kon wikkelen en waarmee je je mobiel op zijn plaats kon houden! Een komisch give- away om de consument te verleiden en een grappig discussieplatform te creëren op kantoor.

Het script voor de radiocampagne werd geschreven naar aanleiding van een kort marktonderzoek dat Powwownow had gedaan onder de target group: ze besloten de interessante en soms verassende dingen die mensen doen tijdens een vergadering bloot te leggen. De resultaten waren grappig en shockerend en lokte bij POWWOWNOW de conclusie uit dat vergaderingen nooit face-to-face plaats zouden moeten vinden!

De radiospots werden strategisch uitgezonden tijdens de dagelijkse woon-werkverkeer uren. De spots waarschuwden op basis van soms zeer sappige feiten uit het onderzoek tegen de gevaren van het houden van zakelijke bijeenkomsten.

PR-directeur Louise Rowland: "Deze drieledige aanpak heeft gezorgd voor een grote naamsbekendheid. Tijdens de campagne steeg het aantal unieke bezoekers van de website met meer dan 120%. Bovendien paste de campagne goed bij het ondeugende karakter van Powwownow.

De resultaten: sinds de campagne heeft Powwownow een groei van 15% gezien, met een stijging van de maandelijkse winst van 10%. Het aantal bezoekers van de site liep op van 750 tot zo’n 1650, een stijging van meer dan 120%. De omzet voor 2008 zal naar verwachting boven de £5 mln. zijn

Powwownow oprichter en MD Andrew Pearce: "ten opzichte van vorig jaar zien wij een gemiddelde toename van 100% boven onze geplande groei.”

Powwownow kreeg veel feedback van het geamuseerde publiek, zoals van Tim: "Haha. Erg grappig die "hands free" grap vanmorgen. Ik zag een vrouw er drie tegelijk weggraaien, die dacht zeker dat ze een top kit te pakken had. En eerlijk gezegd was ik er ook ingetrapt. Heb het doorgegeven aan mijn baas - Bedankt voor het lachen. "

    Share/Bookmark Share this page

    Meer Pers